FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cum au reinventat doi tineri bucureșteni aprozarul? GALERIE FOTO

Cum au reinventat doi tineri bucureșteni aprozarul? GALERIE FOTO

L'Aprozar fructe si legume proaspete
L'Aprozar fructe si legume proaspete
L'Aprozar fructe si legume proaspete
L'Aprozar fructe si legume proaspete
L'Aprozar fructe si legume proaspete
L'Aprozar fructe si legume proaspete
L'Aprozar Imagine Magazin
L'Aprozar fructe si legume proaspete
L'Aprozar fructe si legume proaspete

Nu este niciun secret faptul că un business cu fructe și legume proaspete vine la pachet cu multe provocări și cu riscul unor pierderi financiare importante. Acest lucru nu i-a împiedicat însă pe Irina și Mihai Barbu, proprietarii L’Aprozar, să dezvolte un magazin prin care au transformat aprozarul tradițional într-un concept modern de retail.

Proiectul nu se oprește însă aici, cei doi antreprenori având planuri mari pentru viitor.

De la idee, la produs finit. Inaugurat în urmă cu aproximativ șase luni, L’Aprozar este un concept de retail care mizează în primul rând pe diferențiere. Cu siguranță acesta nu este primul aprozar din Capitală, însă este primul magazin care a ridicat acest concept la standardele secolului XXI. Servicii de calitate, un spațiu modern, dar gândit astfel încât să păstreze aspectul de piață, și o gamă de produse cât mai variată.

De unde le-a venit soților Barbu ideea de a deschide un astfel de magazin? „Ca să fiu sincer, lucrurile au venit cumva în sens invers. Adică mai întâi a apărut oportunitatea de a închiria spațiul și abia apoi ne-am gândit ce business putem dezvolta aici, astfel încât să venim în întâmpinarea unei nevoi a locuitorilor din această zonă. Și cum în Floreasca sunt puține locuri de unde să poți cumpăra fructe și legume proaspete, răspunsul a venit de la sine: un aprozar”, povestește Mihai Barbu. Un rol important în luarea acestei decizii l-a avut și faptul că antreprenorul știa exact ce presupune un astfel de business. „Mama mea deține împreună cu fratele meu un aprozar tot în București, la piața Delfinului. Astfel că, de-a lungul timpului, am avut ocazia să învăț și să acumulez cunoștinte ajutându-mi familia în gestionarea acestei afaceri.”

De la momentul în care au stabilit care va fi conceptul și până la inaugurarea magazinului au trecut circa cinci luni, perioadă care a curprins punerea la punct a tuturor aspectelor, proiectarea și execuția proiectării. Și pentru că au ținut morțis ca totul să fie ca la carte, cei doi antreprenori au apelat la ajutorul unui arhitect. „Deși ne-am dorit să creăm un concept modern, nu am vrut să ne îndepărtăm foarte mult de la ideea originală de aprozar – un loc de unde să îți poți procura fructe și legume proaspete. Astfel, am folosit foarte mult lemn. Aș putea spune că este un concept hand-made pentru că totul a fost realizat în magazin. Am cumpărat lemnul și l-am tras aici, și tot în magazin am construit și rafturile, băncuța și peretele de lemn.”

Rezultatul? Un aprozar modern, care păstrează elemente tradiționale precum coșurile împletite de răchită, rafturi sub forma lădițelor de lemn și chiar o micro-piață în centrul magazinului. Un magazin simplu, dar de efect, în care pata de culoare vine de la fructe și legume. Și cum un astfel de proiect merge mână în mână cu sustenabilitatea, pentru iluminat au ales să folosească doar LED-uri.

Mere, pere și alte 148 de sortimente. În alegerea sortimentației magazinului, cei doi antreprenori s-au arătat deschiși și au mizat în primul rând pe preferințele consumatorilor. „Am alcătuit sortimentația pornind de la cerințele cumpărătorilor noștri. În primă fază am avut listate circa 60 de produse și am ajuns în acest moment la 150 de sortimente.” Ce pot găsi clienții în magazin? Fructe, legume, ceaiuri, dar și nuci și verdețuri de tot felul. Cât despre legume, sunt disponibile atât sortimentele clasice – ceapă, morcovi, cartofi, roșii, ardei –, cât și legume mai speciale precum varza kale, roșiile kumato și monterosa.

„Am ales să mergem pe o sortimentație cât mai diversificată pentru că gusturile consumatorilor diferă. În plus, încercăm să aducem și produse care nu sunt specifice sezonului. Spre exemplu, pe lângă fructele pe care le găsesc în orice aprozar, noi avem acum spre vânzare fructe de pădure (afine, mure, zmeură), căpșuni, pepene. Pe lângă acestea, mai avem și sortimente care se găsesc mai rar în comerțul local, cum ar fi grand avocado, un produs pe care l-am adus la cererea unei cliente și care a prins foarte bine”, explică Mihai Barbu.

Un alt aspect la care cei doi antreprenori au ținut foarte mult a fost să încerce să aducă cât mai multe produse locale. „Pe timpul verii ne concentrăm asupra produselor locale, ponderea acestora în sortimentație ajungând la 95%. În această perioadă este însă mai dificil. Cu eforturi mari, ajungem la o pondere de 25-30%.”

Un business sensibil. Deși este deschis de mai puțin de un an, proprietarii spun că evoluția businessului este promițătoare. Zilnic trec pragul magazinului circa 150 de clienți, iar valoarea medie a bonului de cumpărături a ajuns la 30 de lei.

Dincolo de aceste rezultate sunt și o serie de provocări cu care cei doi antreprenori se confruntă în desfășurarea activității de zi cu zi. „Principala provocare este să găsești producătorii care să-ți poată furniza constant produsele pe care le comanzi, în cantitatea și la calitatea pe care tu ți le dorești. Vara, vânzările merg foarte bine și avem nevoie de o tonă de marfă, poate și mai mult. Așa că lucrăm cu mai mulți producători locali. Majoritatea sunt din jurul Bucureștiului, pe o rază de maximum 200 de kilometri. Mere și pere luăm din Voinești, roșii din Vidra și Băleni, tot din Băleni cumpărăm și castraveți, morcovi, pătrunjel, păstârnac, țelină, ceapă.”

Pe lângă acest aspect, mai sunt și pierderile, care într-un astfel de business pot fi importante. „Este un business în care nu poți controla vânzările. Noi facem aprovizionare șase zile din șapte și uneori chiar șapte zile din șapte. Magazinul este deschis zilnic, nu ne permitem să ținem închis nici măcar o zi pentru că asta ar însemna să avem pierderi semnificative. Spre exemplu, zilele trecute, din cauza gerului, până când am terminat de făcut aprovizionarea, căpșunile au înghețat. Evident că nu le-am mai putut scoate la vânzare. În plus, dacă într-o zi nu ai reușit să-ți atingi targetul de vânzări, sunt foarte slabe șansele ca în ziua viitoare să reușești să acoperi diferența și atunci ajungi tot la pierderi”, precizează proprietarul L’Aprozar.

Un business gândit pe termen lung. Proiectul soților Barbu nu se oprește la magazinul L’Aprozar. Aceștia au în plan mai multe direcții de dezvoltare a businessului pentru perioada următoare. Prima dintre ele, la care deja lucrează, este amenajarea unei terase în fața aprozarului, retailerul având în plan investiții  într-o prăjitorie de cafea și un freshbar. „Pentru că avem spațiu, ne-am gândit că putem realiza aceste două proiecte. Vrem să importăm cafea verde și să o prăjim în magazin și ulterior să o vindem boabe sau măcinată și chiar produs finit pentru clienții care vor să bea o cafea proaspătă. În ceea ce privește freshbarul, este un lucru la îndemână pentru că avem fructele și legumele în magazin. Astfel, putem veni în întâmpinarea acestui trend de a avea o alimentație cât mai sănătoasă, echilibrată și diversificată”, explică Mihai Barbu.

Planuri de dezvoltare sunt și la nivel de diversificare a sortimentației. Cei doi antreprenori vor să introducă în gama de produse fructele uscate și semințele, dar și să extindă sortimentația de ceaiuri.
De asemenea, un pas firesc în evoluția businessului este dezvoltarea unei platforme de comerț online. „Sperăm ca spre sfârșitul anului să începem să lucrăm la acest proiect. Este necesar ca magazinul online să aibă actualizare în timp real a stocului de marfă și vrem să oferim și livrarea gratuită în zonă. În plus, tot în ideea de sustenabilitate, îmi doresc să livrăm produsele cu mașini ecologice.”

Nu în ultimul rând, cei doi antreprenori vizează extinderea conceptului și în alte zone din București. „Am gândit acest business pe termen lung. În acest moment noi construim practic un concept, pe care intenționăm, desigur, să-l replicăm. Astfel, în viitor vom deschide și alte magazine care să funcționeze pe același format: aprozar care să includă o terasă, prăjitorie și freshbar”, conchide Mihai Barbu.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content