FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Concepte de magazine care vorbesc despre dezindustrializarea retailului [GALERIE FOTO]

Concepte de magazine care vorbesc despre dezindustrializarea retailului [GALERIE FOTO]

cru belgia
cru belgia
cru belgia
cru belgia
cru belgia
cru belgia
cru belgia
cru belgia
cru belgia

Pe măsură ce teme ca siguranța alimentară, proveniența produselor sau preocuparea pentru mediu au câștigat în importanță pe agenda cumpărătorilor din întreaga lume, au apărut și primele concepte care răspund noilor nevoi. Este o nișă pe care și lanțul belgian de supermarketuri cu politică discount Colruyt încearcă să o exploreze prin lansarea unui concept nou, cu un ADN cu totul diferit față de businessul lor de bază, pe care l-au botezat simplu: Cru.

Cru, așa cum îi spune de altfel chiar numele, care în traducere liberă înseamnă crud, brut, neprelucrat, mizează pe o ofertă de produse preponderent de proveniență locală, se promovează prin motto-ul „autenticitate contemporană” și targetează „persoanele care vor să redescopere bogăția unei alimentații simple”.

În plus, la momentul lansării, Colruyt a pus accent și pe ideea de comunitate, de spațiu care conectează clienții cu mici producători și întreprinzători. Poate tocmai din acest motiv retailerul a ales o locație cel puțin surprinzătoare pentru inaugurarea primei unități: Overijse, o localitate la 20 de km de capitala Belgiei.

Teatralitate, prospețime, vintage. Acestea sunt alte câteva cuvinte care ar putea caracteriza conceptul din spatele lui Cru. Din punct de vedere al spațiului de vânzare, retailerul a ales drept locație o fostă fermă, un spațiu larg care i-a permis să recreeze atmosfera unei piețe tradiționale, unde clienții se pot mișca în voie, pot descoperi produsele și le pot degusta.

Oferta este organizată pe categorii mari de produse – carne, pește, pâine, legume și fructe proaspete, brânzeturi, vinuri, cafea, dar și ready-mealuri sau... flori – dar punctul cu adevărat forte este prezența în locație a unor specialiști pe fiecare categorie de produse, a „meseriașilor” – brutari, măcelari, etc – care sunt pe cale de dispariție ca urmare a industrializării. De altfel, pentru majoritatea categoriilor s-a lucrat cu experți încă de la stabilirea sortimentației. Spre exemplu, pentru categoria brânzeturi cei de la Colruyt au apelat la celebrul Michel van Tricht.

Și produsele sunt cu totul altele decât cele pe care le găsești în mod obișnuit în magazinele grupului, precum oKay sau Spar. Majoritatea sunt produse artizanale, premium, cu un lanț de aprovizionare scurt. Tocmai de aceea, gama de produse nu este una fixă, ci se rotește în funcție de sezonalitate și de disponibilitatea produselor. Există de asemenea și o zonă unde se pot degusta produse pregătite în locație, pentru inspirație, și se poate savura un pahar de vin, din selecția disponibilă în enomatul din locație. Nu în ultimul rând, gama de produse din fiecare categorie este una limitată în mod deliberat, pentru a evita stresul creat de prea multe opțiuni. Și ca experiența să fie una completă și relaxată, Cru dispune și de un spațiu de joacă pentru copii.

Note de modernitate. În ciuda spiritului tradiționalist, creatorii Cru nu au uitat totuși că suntem în secolul XXI și că tehnologia nu poate fi ignorată. De aceea, în Cru au fost implementate sisteme de self-scanning, fast-checkout sau mobile payment. Fiecare cărucior de cumpărături este dotat cu tablete pe care oamenii se pot loga și pot accesa propria listă de produse, pot scana produsele și pot obține mai multe detalii despre acestea. Le pot adăuga de asemena pe o listă de dorințe și pot crea un spațiu inspirațional.

Pe viitor Cru intenționează să atașeze aplicației un spațiu social virtual unde oamenii pot share-ui idei și rețete. Tableta are un rol important și în procesul de plată: după scanarea produselor pe tabletă, mai rămâne doar achitarea lor. Cru merge foarte mult pe încredere, fiecare este responsabil de coșul de cumpărături și de plată, nu se printează nici măcar chitanță, pentru a salva hârtie, însă aceasta se va trimite în format digital.

Culisele proiectului. În spatele conceptului se află Jean-Pierre Roelands, Director of Store Concepts Colruyt Group, și echipa lui. Acesta a primit mână liberă de a lucra în afara structurilor deja existente în companie în ceea ce privește aspecte precum aprovizionarea sau furnizorii. „Acest tip de inovație nu era posibilă în structurile deja existente ale Colruyt, care erau prea raționale. Cru merge mult pe sentimente și senzații”, a precizat Jean-Pierre Roelands la acel moment.

La momentul deschiderii primei locații Cru, în noiembrie 2014, presa belgiană vorbea deja despre alte două noi posibile locații, Ghent și Linkebeek, informații însă neconfirmate de reprezentanții companiei. De altfel, timp de un an și jumătate nici nu s-a mai auzit nimic despre expansiunea conceptului, până în aprilie anul acesta când Colruyt și-a anunțat intenția de a injecta 10 milioane de euro în dezvoltarea lui Cru, noile locații confirmate fiind Ghent și Wijnegem. Cu toate acestea, belgienii spun că încă nu s-a depășit faza de test și că abia după ce aceste două noi unități vor fi funcționale își vor putea da seama dacă merită sau nu să continue cu acest concept.

Dincolo de această dilemă, cert este că prin acest pas Colruyt s-a alăturat altor retaileri care încearcă să atingă nișe momentan nedeservite de retailul de masă. O strategie similară am mai văzut deja la retailerul Jumbo, cu bannerul Foodmarkt în Olanda, sau la Auchan cu Partisans du Gout în Franța. Pentru retailerii focusați pe preț, adăugarea unui banner care le dă posibilitatea să targeteze clienți ce ar putea să nu se regăsească în celelalte formate devine o parte importantă din strategia multicanal pe termen lung.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content