FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > În ciuda creșterii consumului, piața berii din România a stat pe loc în 2016

În ciuda creșterii consumului, piața berii din România a stat pe loc în 2016

Volumul pieței berii din România s-a menținut în 2016 la nivelul din anul precedent, de 15,8 milioane de hectolitri. Astfel, în ciuda relaxării fiscale din 2016, dar și a creșterii consumului generalizat, piața berii a stagnat. Totodată, Shachar Shaine, președintele Asociației Berarii României vorbește și de o mică scădere a consumului în sezonul rece, din cauza legii anti-fumat.

În ceea ce privește dinamica consumului în funcție de canalele de comercializare, retailul a reprezentat și în 2016 aproximativ 75-80% din totalul volumelor, restul fiind generat de canalul HoReCa.

România are în prezent un consum de 80 de litri de bere pe cap de locuitor, fiind poziționată pe locul 7 în Uniunea Europeană - mai arată datele publicate recent de Berarii României.

„În România avem una dintre cele mai competitive piețe din Uniunea Europeană, fapt care se transpune și în prețul relativ scăzut la raft, în comparație cu alte țări. Dar, spre deosebire de multe alte țări europene, piața din România este una foarte concentrată la nivel național, procentul producției locale în totalul consumului fiind de 97%”, precizează președintele Berarii României.

Dacă ne referim la preferințele de consum ale românilor, anul trecut nu a adus schimbări notabile, PET-ul reprezentând în continuare un procent de peste 51% din categorie, fiind urmat de ambalajul din sticlă, cu o cotă de aproape 28%, și segmentul de doză cu 17,1% - procentele fiind similare celor din 2015. 

„În ceea ce privește valoarea pieței, nu putem spune deocamdată care este aceasta, cu exactitate, însă un calcul estimativ se poate face ținându-se cont de un preț mediu de 2,5 – 3 lei pe litru de bere la raft”, a mai precizat Shachar Shaine. Astfel, în ceea ce privește vânzările de bere în retail la nivel local, acestea pot fi estimate la circa un miliard de euro.

De la debutul crizei financiare, din 2008 - an record când piața a înregistrat un volum de peste 20 de milioane de hectolitri și un consum de 99 de litri per capita - consumul a continuat să scadă treptat, singurele excepții fiind anii 2012 și 2015.

Asociația Berarii României a fost înființată în urmă cu 12 ani, iar în prezent aceasta are șase membri din rândul marilor companii producătoare de bere: Bergenbier S.A, Heineken România, URBB, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România – potrivit datelor furnizate de asociație. Din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt România și Asociația Producătorilor de Hamei.

În 2008, Berarii României s-a afiliat asociației Berarii Europei, organizație ce reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content