FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Carrefour Târgu Jiu, cel mai ieftin magazin din sudul țării în luna martie

Carrefour Târgu Jiu, cel mai ieftin magazin din sudul țării în luna martie

shopping basket

Hypermarketul Carrefour Târgu Jiu este cea mai ieftină unitate comercială din sudul țării în luna martie, potrivit studiului Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele comerciale din România. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din 12 produse de bază (faină, ulei, bază pentru mâncăruri, apă minerală, bere, băutură răcoritoare, cafea, ciocolată, săpun, șampon,  hârtie igienică și detergent de vase) găsite în toate cele 12 hypermarketuri, supermarketuri, unități cash & carry și magazine online monitorizate luna trecută (în magazinele de tip discounter coșul de cumpărături a avut altă componență) a fost de 63,16 lei în hypermarketul Carrefour Târgu Jiu.

Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine după unitatea Carrefour au fost magazinele Metro Constanța și Carrefour Market Târgoviște, cu o valoare a coșului de cumpărături de 65,20 de lei, respectiv 65,50 lei. La polul opus se află supermarketul Mega Image Giurgiu, unde coșul de cumpărături format din cele 12 produse găsite în toate cele 12 unități comerciale s-a ridicat la 71,02 lei, valoare ce poziționează magazinul pe prima poziție în topul celor mai scumpe unități de retail.

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială în luna martie a fost cora.ro, unde valoarea coșului de cumpărături în care s-au regăsit cele 12 produse disponibile și în magazinele fizice a fost 82,19 de lei (67,19 de lei + 15 lei transportul). Acesta a fost urmat în clasamentul unităților online de carrefouronline.ro unde coșul de cumpărături s-a ridicat la 83,92 de lei ( 63,92 lei cumpărăturile + 20 lei transportul), emag.ro/supermarket (platforma de comerț online a retailului Mega Image) fiind cea mai scumpă unitate comercială online, cu o valoarea a cumpărăturilor de 88,95 lei (68,95 lei cumpărăturile + 20 lei transportul).

Dacă ne referim însă la disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (3 martie n.r.), în magazinele Auchan Craiova, Cora Ploiești și Market Târgoviște au fost găsite toate produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. La polul opus, cele mai multe situații de out-of-stock au fost raportate în hypermarketul Kaufland Pitești, undeva patru din cele 20 de produse nu au fost disponibile la raft.

Cât despre magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul de hypermarket, în Carrefour Târgu Jiu au fost găsite zece astfel de produse, la polul opus situându-se unitatea Cora Pantelimon care a avut 12 produse cu cel mai mare preț.

Pe segmentul de supermarket, unitatea Profi Slobozia a avut 13 produse cu cel mai mic preț, în timp ce Mega Image a avut 11 produse cu cel mai mare preț.  În cazul unităților cash & carry, magazinul Metro Constanța a avut 18 produse cu prețul cel mai mic.

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 13-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare. În analiză sunt incluse 11 rețele de magazine și cele mai importante trei magazine online: carrefouronline.ro, coradrive.ro și emag.ro/supermarket (Mega Image).

Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în primul trimestru al analizei sunt monitorizate magazinele din sudul țării.
Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în segmentul IKA, selctate din Top 3 Sku pe categoriile / segmentele vizate – clasament realizat de către compania de cercetare RetailZoom pe universul de magazine monitorizate, pe perioada ianuarie-noiembrie 2016. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content