FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Care sunt preferințele consumatorilor români de pește?

Care sunt preferințele consumatorilor români de pește?

Somonul și macroul rămân în continuare soiurile de pește preferate de consumatorii români. În 2016, somonul și macroul au fost lideri pe piața de pește din punct de vedere valoric: somonul, cu vânzări ce au totalizat aproximativ 210 milioane de lei și macroul cu 157 de milioane de lei, potrivit datelor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România şi dezvoltator al brandului Alfredo Seafood.

În ceea ce privește dinamica valorilor între 2016 și 2015, vânzările de somon și macrou au crescut cu 5% în 2016 față de anul precedent, iar clasamentul soiurilor de pește preferate de români, din punct de vedere al valorii vânzărilor, este completat de merluciu și cod alb.

Tendințele pieței se regăsesc și în portofoliul de produse Alfredo Seafood, unde, din punct de vedere al valorii, topul este același ca la nivelul întregii piețe de pește din România. Situația se păstrează și în ceea ce privește volumele vândute, iar macroul ocupă poziția de lider cu 3.000 de tone vândute anul trecut de către Romfood Trading în rețelele de magazine tradiționale, pe canalele de vânzare IKA, cât și pe segmentul HoReCa.

„Mă bucură foarte mult să văd cum piața de pește crește, încet, dar sigur, de la un an la celălalt. În afară de soiurile cumpărate în mod traditional în țara noastră, cum este macroul, au început să își facă loc produse care înainte erau considerate de nișă, soiuri destinate doar consumului ocazional. Din această categorie face parte și somonul care, la fel ca fructele de mare, a ajuns să facă parte în mod regulat din meniurile din ce în ce mai multor români. Odată cu scăderea TVA-ului, asistăm la o creștere a calității produselor cumpărate, care primează mai des decât înainte, în fața cantității. Românii sunt mult mai atenți la ceea ce cumpără, la proveniență, citesc cu atenție etichetele, aleg preparate care sunt gata curățate și ambalate după tehnologii moderne, care le păstrează prospețimea și nutrienții”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, Director General al Romfood Trading.

Vânzări cu 30% mai mari în perioada postului

Postul Paștelui și postul Crăciunului sunt perioadele cu cele mai mari vânzări de pește de-a lungul întregului an. Potrivit estimărilor Romfood Trading, consumul de pește a înregistrat o creștere de 30%, atât în perioada martie – aprilie, cât și în noiembrie - decembrie 2016, adică în timpul postului.

Pe durata posturilor, în 2016, cele mai cumpărate soiuri de pește au fost în continuare somonul, macroul, merluciul și codul, provenite din captură și acvacultură din afara țării, congelate sau proaspete, cât și soiuri din producția autohtonă cum sunt: crapul, păstrăvul, sângerul, carasul sau novacul.

„Ce am observat este că și oamenii care nu țin post au tendința să consume, alături de ceilalți, pește în locul altor tipuri de carne, în zilele în care canoanele ortodoxe permit consumul peștelui în timpul postului, în anumite zile. De asemenea, în post sunt gătite și anumite mâncăruri tradiționale românești, pe bază de pește, mai mult decât în restul anului. De aceea crește consumul și în ceea ce privește producția autohtonă, deoarece pești cum sunt crapul sau păstrăvul se pretează mai bine unor feluri de mâncare ca saramura sau plachia. Ne așteptăm ca această tendință de creștere să se mențină ți în perioadele fără post prin introducerea unei mese de pește pe zi, în special în zilele de sărbătoare”, adaugă Mihai Cristian Dărmănescu.

Romfood Trading, unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România şi dezvoltator al brandului Alfredo Seafood, a încheiat anul 2016 cu afaceri de 16 milioane de euro, în creștere cu 45% față de anul precedent. Pentru anul acesta, compania estimează că 2017 se află sub semnul creșterii, dar și al consolidării, ținta principală fiind ca RomFood Trading să devină un vector al schimbării în tendințele de consum ale românilor.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content