FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Alfa Beta, printre ultimii mohicani în retailul constănțean

Alfa Beta, printre ultimii mohicani în retailul constănțean

Alfa Beta Constanta
Alfa Beta Constanta
Alfa Beta Constanta
Alfa Beta Constanta
Alfa Beta Constanta
Alfa Beta Constanta
Alfa Beta Constanta
Alfa Beta Constanta
Alfa Beta Constanta

Extinderea tot mai agresivă a marilor rețele de magazine, dar și sezonalitatea au făcut din piața de retail constănțeană un mediu tot mai dificil pentru comercianții independenți. Cu toate acestea sunt și retaileri care au supraviețuit în timp, Alfa Beta fiind unul dintre puținele exemple. Pe ce își bazează însă reușita? 

În ultimii ani retailerii internaționali și-au concentrat investițiile în extindere, iar orașul Constanța nu a fost ocolit. În prezent, pe o piață cu circa 280.000 de consumatori se luptă nu mai puțin de 60 de magazine ale marilor jucători. Printre acestea, se numără însă și comercianți independenți cu tradiție, cum ar fi Alfa Beta, cea mai veche rețea de magazine din Constanța, înființată în anul 1991 de antreprenorul Dan Armeanu.

De-a lungul timpului, retailerul și-a adjudecat și titlul de cea mai extinsă rețea, operând în acest moment șapte unități comerciale, cea mai recentă deschidere fiind bifată la începutul lunii noiembrie. Odată cu această inaugurare, Alfa Beta a mai făcut un pas important în lupta sa cu marile rețele prin dezvoltarea unui concept nou, care pune accentul pe zona de fresh. „Întotdeauna extinderea a fost pe lista noastră de priorități și suntem tot timpul în căutarea unor noi spații în zone pe care nu le acoperim. Iar această deschidere a venit într-o zonă în care nu eram prezenți și care reprezintă o oportunitate pentru businessul Alfa Beta”, a precizat Rodica Buturugă, Director de Achiziții în cadrul rețelei.

Elemente de noutate

Magazinul din zona Catanga a fost inaugurat în data de 3 noiembrie și are un spațiu de vânzare de 700 de metri pătrați, fiind una dintre cele mai mari unități comerciale pe care Alfa Beta o deține. De altfel, acesta este și motivul pentru care retailerul a dezvoltat un concept nou, care va fi implementat și în celelalte unități comerciale în viitor. Care sunt însă elementele de noutate? În primul rând vorbim despre zona de legume și fructe care a fost gândită ca un store in-store. „Toate unitățile pe care le operăm sunt situate în apropierea unor piețe agro-alimentare. Acesta este singurul magazin care face excepție de la regulă și am încercat să gândim practic o piață în interior, mai ales că în magazinul care a funcționat anterior în acest spațiu oferta de legume și fructe era extinsă”, mai precizează managerul.

Pe lângă legume și fructe, retailerul a pus accentul pe lactate, mezeluri și carne proaspătă, dar și pe alimentele de bază, categoria de alimente reprezentând circa 60% din gama de produse. Un alt element de noutate îl reprezintă zona de gastro, supermarketul din Catanga fiind primul punct de lucru în care retailerul testează acest segment de business. „Este un proiect pilot, însă îl privim ca pe un factor de diferențiere față de competitorii din comerțul independent”, explică Rodica Buturugă.

Sortimentația, o prioritate

Și pentru că tot a venit vorba despre competitori, magazinul are „norocul” de a fi poziționat într-o zonă în care poți număra pe degete magazinele concurente. Astfel, supermarketul atrage zilnic câteva sute de clienți din cartierele Coiciu și Inel II. Cât despre profilul cumpărătorilor, managerul spune că se bucură de diversitate – de la persoane în vârstă, cu o putere de cumpărare mai mică, până la tineri și familii cu copii cu venituri peste medie. Tocmai de aceea, sortimentația este variată, fiind listate în total peste 10.000 de produse.

„Avem o gamă diversificată de produse pentru că ne-am dorit să acoperim cât mai bine nevoile cumpărătorilor din zonă, mai ales că nu avem încă o imagine foarte clară asupra profilului cumpărătorilor fideli. Am încercat să răspundem tendinței de orientare către produsele proaspete și asta se reflectă foarte bine la raft. Spre exemplu, nu am listat carne congelată pentru că avem carmangerie proprie de unde livrăm zilnic către toate unitățile. Am gândit totodată și un corner cu produse de brutărie, patiserie și cofetărie”, mai spune Rodica Buturugă.

La Alfa Beta, rulajul produselor la raft este monitorizat în permanență. Chiar dacă există deschidere pentru produsele noi, dacă nu au rulajul dorit de retailer, sortimentele noi sunt blocate la comandă după trei-patru luni. Retailerul este deschis și la inițiativele furnizorilor parteneri de a promova in-store cele mai noi lansări de produse. În plus, magazinul găzduiește centrele de premiere ale campaniilor naționale derulate de brandurile mari de băuturi și alimente.

Strategia de fidelizare

La capitolul fidelizarea clienților, rețeaua Alfa Beta merge pe câteva direcții clare, dar care au rezultate. „Politica noastră dintotdeauna a fost să reușim să le asigurăm clienților un preț cât mai mic și nu doar la câteva produse, ci la o gamă cât mai variată. Iar acesta este focusul nostru și în viitor”, susține Rodica Buturugă.

În plus, retailerul are și o revistă promoțională cu apariție lunară, încercând să acopere toate categoriile de produse. Cu toate acestea, reprezentanta Alfa Beta spune că încearcă însă să fie discreți cu promoțiile pentru că nu își doresc să atragă în magazine doar cumpărători din categoria „vânători de promoții”. Un alt aspect important pentru retailer este și interacțiunea directă cu clienții – acesta fiind din punctul lor de vedere unul dintre atuurile pe care comercianții independenți le au în fața marilor jucători.

Despre planurile de viitor, Rodica Buturugă spune că extinderea rețelei de magazine este una dintre prioritățile companiei, însă ritmul deschiderilor ține în primul rând de identificarea unor locații cu potențial, ceea ce este destul de dificil dacă avem în vedere faptul că toate magazinele funcționează în spații proprii. Pe lista planurilor de viitor se află și consolidarea businessului actual, dar și dezvoltarea unor parteneriate noi cu producătorii locali și regionali. Potrivit celor mai recente raportări, rețeaua Alfa Beta, a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri netă de 5,7 milioane de lei, în creștere cu circa 4% comparativ cu anul precedent.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content