FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > 100 mil. de euro ar putea intra în buzunarele consultanților în urma tranzacției Ahold Delhaize

100 mil. de euro ar putea intra în buzunarele consultanților în urma tranzacției Ahold Delhaize

Ahold Delhaize

Fuziunea dintre retailerul olandez Ahold și grupul Delhaize se va dovedi foarte profitabilă pentru consultanții în management, consilierii și avocații implicati. Astfel, taxele încasate de consultanții tranzacției Ahold Delhaize se ridică la 100 de milioane de euro, potrivit platformei online consultancy.uk.

Ahold a ales în calitate de consultant compania americană McKinsey & Company. Aceștia vor oferi sprijin echipei de management în privința strategiei de fuziune, a creării planului organizațional, a stabiliri calendarului și gestionării fuziunii, dar și în activitățile generale. Decizia retailerului olandez de a alege McKinsey nu este o surpriză pentru părțile implicate, compania fiind ani de zile consilier ”in-house” al Ahold privind strategia de dezvoltare.

De cealaltă parte, grupul belgian Delhaize a angajat compania Bain & Company pentru a oferi suport echipei manageriale. Ambele companii de consultanță își vor desfășura activitatea din birourile lor din Amsterdam.
Pentru consultanță juridică Ahold a ales companiile Allen & Overy și Simpson Thacher & Bartlett, în timp ce Delhaize a ales serviciile companiilor Cravath, Swaine & More și Linklaters. În ceea ce privește consultanța financiară, Ahold a încheiat un contact cu holdingul bancar Goldman Sachs și JP Morgan, iar Delhaize a ales sprijinul Bank of America Merrill Lynch, Deutsche Bank și Lazard.

În cazul în care fuziunea va funcționa conform planului și businessul va continua, consilieri externi vor câștiga aproximativ 100 de milioane de euro.

Implicațiile fuziunii dintre Ahold și Delhaize

Retailerul de origine olandeză Ahold a anunțat la sfârșitul lunii iunie că va fuziona cu grupul Delhaize, creând astfel un business cu vânzări cumulate de 54 de miliarde de euro în Europa și Statele Unite. Cei doi retaileri operează împreună 6.500 de magazine, cu circa 375.000 de angajați. În urma fuziunii, compania nou creată, Ahold Delhaize, va deveni al 10-lea mare lanț de supermarketuri la nivel global. Controlul Ahold Delhaize va fi deținut de către acționarii Ahold (cu o participație de 61% la capitalul propriu), restul de 39% din capital revenind acționarilor actuali ai Delhaize.

Fuziunea dintre Ahold și Delhaize va genera economii de 500 de milioane de euro și în plus va permite celor două lanțuri de supermarketuri să își întărească prezența pe piețele din Europa și SUA. În Europa, aceasta îi permite grupului Delhaize să revină pe piața din Cehia, iar pentru Ahold reprezintă o întărire a poziției în Belgia, unde în ultimii ani a piedut teren din cauza competiției puternice.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content